Dorfmeister - Benutzeralbum

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Canyon Torque AL 6.0 7 Bilder 29.04.2019 19:58
Canyon Torque AL 6.0 Mullet 8 Bilder 10.08.2019 12:48
Fanes 5.0 8 Bilder 13.03.2020 19:35
On Tour 2 Bilder 28.08.2019 20:49
Specialized Status 5 Bilder 24.01.2021 19:09

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Sonnenuntergang im Rotthäuser Bachtal
28.08.2019
Sonnenuntergang im Rotthäuser Bachtal
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Canyon Torque Al 6.0 Mullet RAW
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Canyon Torque AL 6.0
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Neueste Kommentare von Dorfmeister

@sevenfilms_micha
Danke für den Hinweis. Habe mal den örtlichen Speci-Händler angehauen und er schaut mal, was er machen kann.
Wo kann man das Bike den kaufen? Im Netz finde ich da jedenfalls nix, auch bei Specialized nicht, aber vielleicht habe ich ja auch was übersehen?
Hallo, currently I'm running the Torque without the angle set and with a 180 mm Lyrik 29" fork. It's running very good and in case of the Torque I would never go back. The seat angle ist not to flat, but I'm not the tallest rider so the post isn't extended that much (taller riders may suffer more about the flater seat angle). BB Drop is also still fine (even in comparison to the rear axel), so I'm still standing in the bike. I can still recommend the Mullet Setup for the Torque. The rollover feal of the 29" front tire is supirior and the cornering of the complete bike is natural and instinktiv. In very steap terrain the smaller rear tire gives more clearance. You can also look here and the page after this one:
https://www.mtb-news.de/forum/t/canyon-torque-2018-2019.863604/page-125
I'm not a park guy, so i'm using the torque as an overbuild enduro, even for longer rides about +50 km and up to 2000 m of altitude. So it works for me very good. I can recommend the Torque for the Mullet concept because of the low bottom braket and the steep enough seat angel. In my case the drop of the bottom braket was more than the 15 mm of the geometry chart, but this is may be a result of welding tolerance but even the 15 mm should be enough to stay 'in the bike' despite the higher front.
Hi, no, the 29" front wheel keeps the momentum quiet well, as intendet. The only difference in flatter terrain is that you have to adjust the riding position a bit, because of the higher front. You must bring some weight to the front wheel to get more grip, but in comparison to the original setup it's just a minor change. At the moment, i'am riding the bike without the angleset and with a 180 mm fork. For the torque i would not change the 29er front wheel anymore.
Also meiner Meinung nach schon. Ist ja letzendlich auch kein so großer Unterschied, vorher 5 mm Vorne mehr, jetzt 15 mm weniger. Da die Front ja eh höher gekommen ist, muss man die Gabel auch nicht extra straff fahren, um nicht vorne zu niedrig zu sein.
Das Torque hat Hinten 175 mm. Da ich das Torque hauptsächlich im Enduro-Einsatz benutze war für mich halt klar, das 160 mm Vorne ausreichen würden. Heute nach einer weiteren Probefahrt in etwas härterem Geläuf bestätigt sich meine positiver Ersteindruck. Das 29er Vorderrad wird seinen bekannten und oft zitierten Eigenschaften gerecht.
Das Torque hat im Serienzustand ein sehr tiefes Tretlager (meiner Meinung nach mehr als die angegebenen 15 mm) und will mit viel Sag gefahren werden (35 % sollten es schon sein). Aus diesem Grund hat das ganze Potential, die Front nach oben zu bringen. Gemessen habe ich jetzt einen Drop von noch ca. 7 - 9 mm. Der Lenkwinkel liegt bei ca. 64° - 63,5° (gemessen mit dem Smartphone). Der Sitzwinkel ist auch noch in Ordnung.
Die ersten Fahreindrücke sind wie gesgt mehr als positiv. Man steht immer noch gut im Bike, rollt mir dem Vorderrad aber besser über die Hindernisse und hat mehr Grip.
Im Gegensatz zum vollen 29er fühlt man sich nicht so gedrungen im Bike (gerade bei Rahmengröße S und 1,73 m Körpergröße) und das Heck schleift im Steilen nicht am Hintern und bleibt in Kurven schön agil. Durch den vielen, soften Federweg hinten kommt auch das Hinterrad gut über die Hindernisse.
Auch dir danke für das Kompliment. Die Ausführung der schwarzen Stealth-Lackierung war aber eigentlich sehr gut und insbesondere auch sehr robust. Gefiel mir aber halt nicht.

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Cool man, thank you very much for the detailed answer, it's a big help! Apart from the Torque, I have the Canyon Strive CF (2017) which I use for climbing and more pedally type of trails. So, I'm really not caring for the seat angle on the Torque. In fact I removed the internal dropper post and bought a regular seat post and slapped a DH saddle, and then I bought a cheap Brand X external dropper post for the cases I go for a ride with my wife and she is using the Strive. For the last couple of weeks I have watched a ton of videos and articles related to the Mullet bikes, and if it is done properly (take a 27.5" bike and put a 29" wheel in front) 90% of the cases people have decided to keep that setup. Thank you again, I'm going to check out now the link that you gave me....
Hallo, currently I'm running the Torque without the angle set and with a 180 mm Lyrik 29" fork. It's running very good and in case of the Torque I would never go back. The seat angle ist not to flat, but I'm not the tallest rider so the post isn't extended that much (taller riders may suffer more about the flater seat angle). BB Drop is also still fine (even in comparison to the rear axel), so I'm still standing in the bike. I can still recommend the Mullet Setup for the Torque. The rollover feal of the 29" front tire is supirior and the cornering of the complete bike is natural and instinktiv. In very steap terrain the smaller rear tire gives more clearance. You can also look here and the page after this one:
https://www.mtb-news.de/forum/t/canyon-torque-2018-2019.863604/page-125
Hi man, I also have a Canyon Torque (AL 7.0) and I'm seriously considering turning it into a mullet bike by swapping the 180mm Fox 36 with the new Fox 38 (170 mm). I'm not planning on putting any new headset. I searched all around the net about more people who have turned their Torques into mullet bikes but could not find anyone else. I can see that you have done it almost one year ago and I would really like to know your long-term opinion on how the bike performs. I am riding mostly enduro type of trails in here with a lot of chattery rocks and loose turns, but I'm also planning on taking this bike to Morzine for the future...
I'm not a park guy, so i'm using the torque as an overbuild enduro, even for longer rides about +50 km and up to 2000 m of altitude. So it works for me very good. I can recommend the Torque for the Mullet concept because of the low bottom braket and the steep enough seat angel. In my case the drop of the bottom braket was more than the 15 mm of the geometry chart, but this is may be a result of welding tolerance but even the 15 mm should be enough to stay 'in the bike' despite the higher front.
Sweet, thanks for the reply. I have a sender and an enduro just now and hoping that I can replace them with the torque mullet and 170mm/180mm. Are you still riding enduro with the 180mm fork or is that just for bike park/freeride?
Hi, no, the 29" front wheel keeps the momentum quiet well, as intendet. The only difference in flatter terrain is that you have to adjust the riding position a bit, because of the higher front. You must bring some weight to the front wheel to get more grip, but in comparison to the original setup it's just a minor change. At the moment, i'am riding the bike without the angleset and with a 180 mm fork. For the torque i would not change the 29er front wheel anymore.
Hi, is it hard work maintaining momentum across flatter and more rough terrain?
Also meiner Meinung nach schon. Ist ja letzendlich auch kein so großer Unterschied, vorher 5 mm Vorne mehr, jetzt 15 mm weniger. Da die Front ja eh höher gekommen ist, muss man die Gabel auch nicht extra straff fahren, um nicht vorne zu niedrig zu sein.

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